Archiwum marzec 2015


mar 24 2015 Wybór lakieru samochodu
Komentarze: 0

Każdy samochód posiada informację o kolorze lakieru. Znajduje się ona na tabliczce znamionowej w środku samochodu lub pod maską. Kolor lakieru jest podany numerowo. Nowy lakier może się różnić od tego, który jest rzeczywiście. Wynika to ze starzenia się samochodu, im starszy samochód tym większa będzie różnica. Lakier na samochodzie jest trochę utleniony na samym wierzchu i może matowieć. Aby go odnowić należy spolerować powierzchnię. Alternatywą jest wybór odpowiedniego odcienia lakieru. Taką usługę prowadzą mieszalnie lakiernicze, dzięki przygotowanym paletom kolorów można porównać odcień koloru z rzeczywistym kolorem samochodu. Aby przygotować idealny kolor mieszalnia dobiera odpowiednie kolory i proporcje. Dzięki temu uzyskany kolor, który idealnie przykryje rysy i nie będzie się wyróżniał od reszty. 

mar 17 2015 Wybór wycieraczek
Komentarze: 0

Zazwyczaj kierowcy oszczędzają na tym elemencie wyposażenia. Oszczędność jest tylko pozorna, ponieważ wycieraczki słabej jakości szybko ulegną zniszczeniu, a co gorsza mogą rysować szyby, zamiast je skutecznie czyścić. Zniszczone wycieraczki mają słabą zdolność zbierania wody, co prowadzi do pozostawiania wodnych smug. Słabe wycieraczki głośno pracują i zostawiają smugi. Wycieraczki o których mowa zawierają silikon, właśnie ten materiał charakteryzuje tanie wycieraczki. Silikon w działaniu jest gorszy niż kauczuk naturalny. Dlatego lepiej jest dopłacić parę złotych więcej i zakupić droższe, ale o wiele bardziej wytrzymałe wycieraczki z kauczuku naturalnego. Dobrej jakości wycieraczki posłużą nam na rok pracy. Pamiętajmy także, że wycieraczki podczas wysokich temperatur ulegają odkształceniom. 

marekkowalik : :
mar 10 2015 Silnik z turbosprężarką. Jak o niego dbać?...
Komentarze: 0

Turbosprężarka jest poddana ekstremalnym warunkom jak wysoka temperatura. O silnik z turbosprężarką należy wyjątkowo dbać. Do silnika należy wlewać oleje tylko najwyższej jakości. Nie oszczędzajmy w tej kwestii. Kolejną rzeczą jest sposób odpalenia silnika. Po jego uruchomieniu należy najpierw rozgrzać go na luzie, tak aby pozwolić oleju silnikowym dojść do każdego zakamarka silnika w tym do turbin.

Turbosprężarka wymaga odczekania po długiej jeździe. Oznacza to, że wyłączeniem silnika należy powoli hamować obroty silnika i pozostawić silnik na luzie i dopiero wtedy go wyłączyć.

Wymieniajmy regularnie filtr powietrza. Ta praktyka zapobiega dostaniu się płynów do wnętrza turbin wraz z zassanym powietrzem. Sprawdzajmy też poziom i stan oleju silnikowego.

marekkowalik : :